03 Mei 2010

Zaid dibedah















Pada tahun lepas,kami sekeluarga diuji apabila zaid jatuh di sekolah dan menyebabkan patah tangan kirinya sehingga terpaksa dilakukan pembedahan di hospital Segamat. Zaid dan aku menaiki ambulans dari poliklinik di jalan Muar .Inilah kali pertama aku naik ambulans.Zaid dikehendaki berpuasa petang itu kerana menurut doktor keesokan paginya anakku akan dimasukkan ke bilik pembedahan .Pagi esoknya di luar bilik bedah ,setelah Zaid dibius dan sementara menunggu pakar masuk, Zaid mula menangis .Aku menahan air mataku dan memberi zaid kata-kata semangat.Walaubagaimanapun tanpa disedari aku juga menangis tidak dapat ditahan lagi.lebih-lebih lagi Zaid kata dia takut.Mujurlah ramai pembantu doktor meredakan ketakutan yang dirasai anakku.Sejam berada dalam bilik bedah,akhirnya aku dibenarkan masuk..perkataan awal yang diucapkan zaid ialah .."dah ke?" . Aku tersenyum....peristiwa yang tak dapat dilupakan...
Related Posts with Thumbnails