14 November 2010

2 DALAM 1


Sudah lama blog ini terbiar. Tetapi itu bukan bermakna tiada aktiviti keluarga yang boleh dikongsikan di sini. Cuma banyak ditumpukan pada blog individu. Namun saya cuba senaraikan beberapa perkara yang telah dilalui bersama sepanjang september dan oktober ini ....

September : Aidilfitri

Seperti biasa setiap tahun kami akan beraya di Kpg Bt. Anam. Ini adalah tradisi kami memandangkan ia sebenarnyalebih memudahkan. Memandangkan kampung Ummi nun jauh di Kuala Selangor, maka kami tidak perlu berulang alik supaya dapat beraya di kedua-dua tempat ini . Alhamdulillah di pagi raya kami sekeluarga bersama dapat menunaikan ibadat sunat sembahyang raya di surau.


Oktober : Kucing peliharaan kami

Pada bulan ogos kami telah didatangi seekor kucing betina yang sedang bunting pula. Zaid , Adam, Zun dan Zureen bersetuju sepakat unuk membelanya dan menamakan kucing tersebut dengan nama Belang . Pada awal puasa Belang selamat melahirkan 4 ekor anaknya yang sangat comel . Kami berempat memilih kucing masing-masing seorang satu.

3 bulan kemudian kemudian kucing kakak (Zun) dijangkiti bisul di belakang badannya menyebabkan ia menjadi berlubang. Bisul itu akhirnya pecah . Kami yang tiada pengalaman , lewat pula menghantarnya ke klinik, berbagai cara cuba mengeluarkan ulat yang sudah terlalu banyak di dalam badannya. namun tidak berhasil . Tengah malam itu abah mengatakan kucing tersebut telah mati . Keesokan paginya abah menanamnya. Sebak dan sedih juga dengan kehilangannya walau hanya beberapa bulan sahaja ia bersama kami!!

Related Posts with Thumbnails